10 důvodů, proč se vám nedaří zhubnout

Snažíte se upravit svou váhu už delší dobu a nedaří se vám to? Dali jsme dohromady 10 důvodů, proč to nejde tak snadno, a co můžete dělat lépe.


1. Špatná strava

Strava je hlavním klíčem k hubnutí. Pokud sledujete kalorie, tak pro úbytek 0,5 kg týdně byste měli omezit 500 kcal z vašeho stávajícího jídelníčku. Uvědomme si, že také přebytek zdravé stravy není optimální. Ovoce obsahuje fruktózu, rovná se cukr, který se přeměňuje na tuk, proto jezte ovoce spíše dopoledne. Nejlépe uděláte, když si každé jídlo budete připravovat sami. My víme, je to těžké, ale vědět, co přesně jíte, je velká výhoda. V restauracích se do jídel přidávají nejrůznější dochucovadla a příliš soli. V obchodech sledujte etikety, cukr se schovává téměř všude. Jezte živou stravu = dejte si raději čerstvou hrušku, než hruškový džus. Vynechte drastické diety. Tělo potřebuje palivo, aby plnilo zásadní funkce a mohlo správně fungovat. Důležitý je dostatek proteinů, což představuje od 0,7 g do 1 g bílkoviny na kilogram aktivní hmonosti (tj. vaše celková hmotnost mínus tělesný tuk). Také samozřejmě záleží, jaká je vaše fyzická aktivita. Důležité jsou tuky a sacharidy. Tuky jsou potřebné pro mozek, pro hormonální činnost a měly by tvořit asi 30 % našeho denního energetického příjmu, tzn. max 70 g / den. Vždy si vybírejte zdravé tuky (např. avokádo, ryby). Sacharidy jsou rychlým zdrojem energie. U sacharidů dejte přednost tzv. komplexním sacharidům (kvalitní těstoviny, rýže Basmati, brambory, …). Konzumujte potraviny osvědčené jako „spalovače tuků“. Mezi tyto patří například grapefruit. Pomáhá tělu spalovat cukr a posiluje metabolismus. Výborný je také zelený a černý čaj nebo roibos, které rovněž podpoří metabolismus. Zaměřte se na pravidelnost a kvalitu. Strava musí být zkrátka vyvážená. U jídla seďte v klidu a soustřeďte se jen na jídlo. Trávení totiž začíná už v mozku pohledem na jídlo. Pomozte si bylinkami jako např. Garcinie kambodžská, která zabraňuje ukládaní tuků, nebo extraktem z artyčoku, který kontroluje hladinu tuků.":https://www.eccevita.cz/…3-lymfodetox

2. Špatné cvičení

Nejlepší pro formování postavy a likvidaci břišního tuku je tzv. work-out tréning. 20 sekund intenzivní cvičení a 8 sekund relaxace. Stačí 20–30 minut. Není nutné běhat hodiny kardio, tím spíše svaly likvidujete a vyčerpáváte se.

3. Stres

Víte, že metabolismus a hubnutí může negativně ovlivňovat také hormon kortizol, nazývaný také stresový hormon? Při dlouhodobém stresu může zvyšovat apetit, ukládat břišní tuk a blokovat tak hubnutí. Příznaky vysokého kortizolu jsou například: výkyvy nálad, úzkost, jste-li unavení, a přesto nemůžete usnout, vysoký krevní tlak a jiné. Pokud si nejste jisti, nechte si zjistit hladinu kortizolu z krve nebo slin. Klíčem je potom snížení situací, které vás stresují. Klidně vyhledejte odborníka, naučte se meditovat. Stačí 5 minut denně, nebo vícekrát během dne jednu minutu. Nezajídejte emoce. Máte špatnou náladu, jste rozčílení? Vynechte sladkosti a vyzkoušejte byliny. Řada z nich pomáhá vyrovnat se stresem. Zkuste například čaje Tulsi z bazalky posvátné. Výborně chutnají v teplé variantě, i jako ledové čaje v létě.

4. Štítná žláza

Sledujete více z následujících příznaků? Suché vlasy, suchá kůže, zácpy, únava, svalová slabost, přibírání na váze? Může se jednat o nedostatečnou funkci štítné žlázy, tzv. hypotyreoéza. Problémy můžete pociťovat také, pokud vaše štítná žláza pracuje usilovněji, než má – hypertyreóza. V obou případech se nebudete cítit moc dobře a vaše váha se může vymykat vašim silám, a to v obou směrech. Hypotyreoza často vzniká také při aplikaci radikálních diet. Aby štítná žláza fungovala, potřebuje řadu mikronutrientů a vitaminů, jako například vitamín A, E, hořčík, vitaminy skupiny B, jód. Často tedy pomůže úprava stravy s doplnění těchto složek. V případě podezření, neváhejte a nechte si vaši štítnou žlázu otestovat u lékaře.

5. Hormonální nerovnováha

Máte pocit, že ztrácíte svaly, ochabuje Vám tělo, máte deprese, padají vám vlasy, máte úzkosti nebo máte problémy s menstruací? Je možné, že trpíte hormonální nerovnováhou. Může se blížit menopauza, nebo jste vysadila hormonální antikoncepci a vaše tělo se neumí nastartovat zpět na přirozenou cestu. Existuje celá řada bylin a přírodních prostředků pro navození hormonální rovnováhy. Skvělými bylinkami pro mladé ženy v produktivním věku je například chřest hroznovitý. Pro vyzrálejší dámy je vhodná např. chebule srdčitá, nebo také chřest hroznovitý.

6. Léky

Také některé léky mohou ovlivňovat hubnutí. Jsou to například antidepresiva, stereoidy a hormonální antikoncepce. Pokud se Vám nedaří zhubnou a berete nějaké léky pravidelně, poraďte se svým lékařem. Mnohdy se dá upravit medikace.

7. Nedostatek spánku

Kvalitní spánek je velice důležitý. Když spíme, naše tělo pracuje na plné obrátky. Musí odstranit řadu chyb a poškození a regenerovat se. Pokud mu nedopřejeme alespoň sedm a půl až osm hodin odpočinku, nestíhá vše opravit a chybičky se pak hromadí a kumulují. Jak docílit kvalitního spánku? Nejezte večer jednoduché cukry, neotvírejte před spaním počítač, jezte tři hodiny před ulehnutím do postele, jděte spát před půlnocí, nejlépe mezi 22. a 23 .hodinou. Pamatujte, když nemáte dostatek spánku, na druhý den jste více unavení a potřebujete více jíst a dodávat si potřebnou energii jinak.

8. Špatné trávení

Symptomy: plynatost, křeče, nafouklé břicho, problémy s kůží, ekzémy. Může se jednat o propustné střevo, kdy vaše tělo bojuje s permanentním zánětem. Do krve se dostávají toxiny a látky, které tam nemají co dělat, a způsobují potravinové přecitlivělosti a alergie a zatěžují se orgány, které musí tyto nežádoucí látky eliminovat. Jak tuto situaci napravit? Vyzkoušejte tzv. eliminační dietu. Na 30 dní vyloučíte potraviny jako lepek, sója, vejce, ořechy, mléčné výrobky a další alergeny. Po 30 dnech pak přidáváte na pár dní jednu z omezených potravin a sledujete jak Vaše tělo bude reagovat. Pokud se objeví nežádoucí příznaky, tyto potraviny nekonzumujte. Můžete se také nechat otestovat na potraviny, které u vás vyvolávají alergie nebo přecitlivělosti. Důležité je ale pracovat na zaléčení střeva a zlepšení trávení. Více o tom, jak snadno a rychle podpořit trávení se dozvíte v našem předešlém článku zde.

9. Alkohol

Pokud si chcete upravit váhu, je lepší alkohol úplně vynechat. Pokud to nejde, dejte si třeba sklenku suchého vína k jídlu. Doporučuji podívat se do kalorických tabulek, který alkohol má kolik kalorií.

10. Pitný režim

Dostatek vody pomáhá eliminovat toxiny z těla a pomáhá správnému metabolismu. Dvě třetiny našeho těla jsou tvořené vodou. Když stárneme, tak v podstatě vysycháme. Nejlepším zdrojem je neslazená čistá voda a bylinné čaje. Za normální teploty bychom měli vypít vypít alespoň 0,5 l vody na každých načatých 15 kg (takže 70 kilový člověk 70:15=4,7 × 0,5 = 2,3litru). Pokud je teplo nebo sportujete a potíte se, musíte dávku zvýšit. Pamatujte si, pijte více než vám říká vaše žízeň!

Na závěr pro vás máme jednoduchý a chutný hubnoucí kokteil:

Ingredience:
- 1 grapefruit – 1 okurka – 1 jablko – ½ hrnku mátových listů Postup:
Grapefruit a okurku zbavte slupky, nakrájejte na kousky, přidejte nakrájené jablko, mátové listy a vše dejte do mixéru. Jemně mixujte, a pak hned vypijte. Pokud se vám nápoj bude zdát hořký, použíjte příště z grapefruitu pouze šťávu.

Související produkty

Email pro obnovení hesla

Přihlášení k odběru newslettru.


Nová registrace | Zapomenuté heslo | Přihlášení velkoobchod