5 TIPŮ jak po vánocích zpátky nastartovat správné zažívání & metabolismus

Nezdravá strava, nadměrné množství cukru a alkoholu způsobuje nerovnováhu střevní mikroflóry a narušuje tak zažívání a přirozenou obranyschopnost organismu. Únava, přibírání na váze, špatná pleť a kožní problémy, úzkost či nervozita,různé typy nachlazení či jiné infekční onemocnění mohou být indikátory toho, že máte nedostatek příznivých či přemíru špatných bakterií ve střevě.

Jak si pomoci přírodní cestou?

1) Fermetnované potraviny aneb nakrmte ty správné bakterie

Zdá se jako by se každý den rojily další vědecké výzkumy prokazující souvislost střevní mikroflóry a celkového tělesného zdraví a stabilní váhy. Nejepší cestou pro posílení zdravých střevních bakterií je konzumace fermentovaných potravin bohatých na nutrienty, probiotika a prebiotika. Přidávejte do svého jídelníčku fermentované potraviny jako je kefír, kysané zelí, tempeh, kimchi či pickles.

2) Trik s teplou vodou

Rutina s teplou vodou patří mezi velmi tradiční ájurvédské praktiky, při níž dochází ke kontaktu jazyka s teplou vodou. Tento proces velmi rychle nastartuje metabolsimus a stimuluje trávicí proces.Tato technika též velmi dobře podporuje vylučování škodlivých toxinů z těla. Stačí 5–10 minut povařit vodu, nalít do termosky a popíjet celý den až do 18.-19. hodiny večer. Pro maximalizaci podpory trávení přidejte do termosky ještě koriandrové, fenyklové nebo kmínové semínka.

3) Správné a kvalitní přírodní doplňky, bylinky a koření

Pro zlepšení zažívání působí vysoce efektivnně čistý extrakt z Aloe vera, které, mimo jiné, podporuje regeneraci střevní výstelky. Stejně jako kvalitní Omega 3 kyseliny, také kurkuma či zázvor působí na střevo a zažívání restorativně a protizánětlivě. Vynikajícím dopňkem je například probiotická směs ze zelených superpotravin s kurkumou či mix ze superpotravin s probiotiky a omega-3 tuky .

4) Rychlé a účinné jógové protažení

Rozhýbání a protažení ztuhlých svalů může skutečně pomoci s uvolněním napětí v těle a normalizaci metabolických procesů, které při zvýšené stresové hladině nefungují optimálně. Stačí uvolněnný předklon ve stoje či v sedě, jakékoliv záklony, rotace do stran – klidně v sedě na židli. Předklony jsou obzvláště účinné pro uvolnění stresu, rotace zase podporují zažívání a paristaltiku.

5) Běžte brzy spát

Dostatečný spánek (minimálně 8 hodin) pomáhá celkovému fyzickému zdraví a má významný dopad na odolnost těla vůči stresu. Dodá tak vašemu tělu odpočinek potřebný nejen k uzdravení a regeneraci střeva.

Autor článku: Ing. Barbara Skuherská, marketing manager v Ecce Vita a zakladatelka Namastery yoga

Email pro obnovení hesla

Buďte přírodě o kousek blíže

Newslettery posíláme jednou týdně. Slibujeme, že se nejedná o žádný spam.
Vaše e-mailová adresa je u nás v bezpečí, přečtěte si naše podmínky
zpracování osobních údajů.


Nová registrace | Zapomenuté heslo | Přihlášení velkoobchod