Ájurvédský poklad jménem Ašvaganda

Cítíte se často bez energie a obklopeni stresem? Pociťujete časté změny nálad? Pak je ten správný čas na ašvagandu. Ta dodá vašemu tělu koňskou dávku vitality, zatočí se stresem a podpoří vaši přirozenou imunitu. Navíc vám zajistí zdravější a krásnější stárnutí!

Withanie snodárná (v sánskrtu Ashwagandha, přezdívaná také jako indický ženšen nebo zimní třešeň) je vytrvalá, subtropická až tropická rostlina, která je v ajurvédě využívána po celá tisíciletí. V nauce o léčivých bylinách se ašvaganda řadí do skupiny adaptogenů.

Jako mnohé další adaptogeny, ašvagandha pomáhá se spoustou různých potíží. Neřeší totiž jen specifické symptomy, podporuje tělo jako celek, tedy systémově.

Na co všechno je ašvaganda dobrá?

Zdravější stárnutí

Ašvaganda si vysloužila přezdívku „bylina mládí”, jelikož zpomaluje stárnutí. Podporuje správnou funkci imunitního systému a celého organismu. Vyživuje tkáně, svaly i kosti v těle a tím pádem zabraňuje jejímu rychlému opotřebení. Brání také poklesu vitamínu C a vápníku v těle.

Stres a emoce na uzdě

Ašvaganda pomáhá lépe překonat stresové napětí, působí proti stavům úzkosti, depresím a celkovému vyčerpání. Je známa pro své pozitivní účinky na lidskou psychiku a zlepšování nálad. Proto je vhodná také při boji s emocionální nestabilitou nebo při vysokém pracovním vypětí.

Podpora paměti

Napomáhá lepší soustředěnosti, koncentraci a zlepšuje paměť. Její užívání má kladný vliv na funkci mozku, vstřebávání a následné uchovávání informací.

Hormonální rovnováha, plodnost a afrodiziakální stránka

Podporuje zdraví ženských i mužských reprodukčních orgánů, harmonizuje hormonální činnost. Může být nápomocná při sexuálních poruchách, frigiditě či neplodnosti.

Celkové zdraví

Chrání správné fungování jater a zlepšuje fyzickou i psychickou vitalitu. Snižuje krevní tlak, cholesterol i cukr v krvi a díky vysokému obsahu železa navyšuje i počet krvinek. Ochraňuje zdravé buňky před nádorovým bujením. Ašvaganda je vývborná také pro sportovce, jelikož chrání svalovou hmotu.

Snad jediným nedostatkem ašvagandy je její lehce nahořklá chuť. Ta se však dá snadno zahladit. Můžete jí přimíchat například do teplé vody, kávy či čaje. Výborně se hodí do nápojů, kefírů, ovocných a zeleninových šťáv, smoothies či vaší oblíbené kaše.

RECEPT: Ranní kaše plná energie

Smíchejte hrnek ovesných vloček se semínky (např. lněné, slunečnicové nebo chia), oříšky, ašvagandou, skořicí, hrstkou čerstvého ovoce a celou směs zalejte teplým nebo studeným mandlovým mlékem. Pokud netrpíte laktózovou intolernací, můžete vyzkoušet alternativu s kefírem pro podporu střevní mikroflóry.

Email pro obnovení hesla

Buďte přírodě o kousek blíže

Newslettery posíláme jednou týdně. Slibujeme, že se nejedná o žádný spam.
Vaše e-mailová adresa je u nás v bezpečí, přečtěte si naše podmínky
zpracování osobních údajů.


Nová registrace | Zapomenuté heslo | Přihlášení velkoobchod