To nejlepší pro Vaše klouby a kosti

Stárnutí se týká každého z nás a většinou se spojuje s chronickými nemocemi, které vyšší věk doprovázejí. Mnohé nemoci jsou způsobeny tím, jak žijeme a nikoli jen geneticky, jak se mnoho lidí domnívá. Uvádí se, že za zdraví a nemoc zodpovídají z 30% geny a zbytek, 70%, jsme schopni ovlivnit tím, jak žijeme, životosprávou. Příznaky stárnutí lze přitom zpomalit. Důležité je vyvarovat se určitých nevhodných stravovacích zvyků a dopřát tělo dostatek makrosložek a mikrosložek.

 Čemu bychom se měli především vyvarovat?

  • Nadbytečnému příjmu cukrů
  • Nadbytečnému příjmu kofeinu a alkoholu
  • Nejíst současně sladká a tučná jídla
  • Nadbytečnému množství fruktózy
  • Dlouhodobému chronickému stresu

Na co bychom se měli zaměřit?

  • Dostatečné množství makrosložek (bílkovin, zdravých tuků a komplexních polysacharidů
  • Dostatečné množství mikrosložek (minerály, vitaminy)
  • Dostatek antioxidantů 


Při stárnutí se oslabuje imunita s úbytkem důležitých látek. 

 K čemu slouží antioxidanty?

Antioxidanty chrání naše tělo před tzv. „oxidativním stresem“, které způsobují volné radikály. Ty v těle vznikají kromě jiného např. při metabolismu, stresu, působením různých toxinů, z nevhodné stravy, kouření atd. a mají schopnost poškozovat naše buňky i tkáně což následně vede k řadě různých onemocnění. An­tioxidanty neutralizují a doslova pohlcují tyto nebezpečné látky a také zpomalují stárnutí.

K potravinám a bylinám zpomalujícím stárnutí patří například potraviny jako bobulovité ovoce, zelené potraviny, zelený a bílý čaj, byliny -  adaptogeny, antioxidanty a protizánětlivé jako Tulsi, amalaki, kurkuma.

Proč je důležitý kolagen?

Důležitou roli v těle při zpomalování stárnutí má i kolagen. Kolagen je jednou z nejvíce zastoupených bílkovin v našem těle, právem ho můžeme označit za  klíčový strukturální protein. Tvoří přibližně 30 % tělesného proteinu, který se nachází v kůži, kostech, chrupavkách a šlachách. Kolagen poskytuje vícerozměrné výhody pro zdraví kůže, kostí a kloubů tím, že regeneruje buňky potřebné pro udržení aktivního životního stylu a posílení imunity, zdraví, síly a pružnosti v celém těle.

S vyšším věkem se kolagen stává stále důležitějším, protože přirozená tvorba kolagenu se stárnutím snižuje. Stárnutí se spojuje s degenerativními procesy jako vrásky, bolesti v kloubech, svraštělá kůže oslabující nebo snižující množství chrupavky. Kolagen najdeme ve svalech, kostech, kůži, šlachách, zažívacím ústrojí. 90% organické kostní hmoty tvoří kolagen typu I.

Kolagen je bioaktivní složka, která podporuje zdraví kloubů tím, že pomáhá opravit degeneraci kloubního matrixu a zlepšuje dlouhodobý komfort a pohyblivost kloubů.

Kolagen pomáhá udržovat zdraví kostí a obnovuje minerální hustotu kostí, aby se zabránilo riziku vzniku osteoporózy.

tresen2.jpg

U kolagenu je důležitá forma a s tím související vstřebatelnost. Hydrolyzovaný kolagen je pro tělo velmi dobře stravitelný a využitelný.

Jaké typy kolagenu jsou důležité pro klouby a kosti?

V současné době je známo minimálně 27 různých typů kolagenů. 
Nejrozšířenější je typ I, který představuje 90% kolagenu v organismech. Je přítomen v kostech, zubech, ale i v pokožce a šlachách.  Typ II se vyskytuje v chrupavkách.

Umí si tělo vyrobit kolagen?

Ano, ale tato produkce s věkem klesá k minimu.

Který vitamin je důležitý pro podporu tvorby kolagenu?

Vitamin C je pro tvorbu kvalitního a funkčního kolagenu důležitý kofaktor.

Jaké jsou signály nedostatku kolagenu?

  • Drolící se zuby
  • Vrásčitý obličej, prověšená kůže
  • Slabé a lámavé nehty
  • Bolesti kloubů
  • Snížená hustota kostí

Jaká strava není vhodná pro příjem kolagenu?

Diety s vyloučením masa a nedostatkem bílkovin

Dotaz

  • Sdílet na facebooku

Email pro obnovení hesla

Vítejte na eshopu plném informací o zdravém životním stylu

Nová registrace | Zapomenuté heslo | Přihlášení velkoobchod

Přihlášení